Vücudun en büyük düşmanı: Alkol
Birçokları için kötü gün dostu gibi görülen alkol; kanser için davetiye çıkarıyor. Son yıllarda yapılan birçok araştırma da bu kanıyı destekliyor. Alkolün zararlı etkilerine karşı antioksidan bakımından zengin sebzeler ve meyveler yememiz öneriliyor.
Alkol kullananlar; karaciÄŸer, kolon ve meme kanseri, kalp krizi ve beyin fonksiyonları açısından yüksek risk altındalar… Amerika’da yapılan bir araÅŸtırma alkolün kadınlar üzerindeki etkisini ortaya koydu. Günde üç kadehten fazla içki tüketen kadınlarda meme kanserine yakalanma oranının yüzde 30, Avrupa’da bir kadeh ÅŸarap tüketen kadınlarda ise bu oranın yüzde 10 olduÄŸu ortaya çıktı. Ulusal SaÄŸlık Enstitüleri’nin yaptığı bir araÅŸtırmada alkol kullananlar için tehlikeli içme sınırının haftada 12 ile 15 kadeh arası olduÄŸunu kanıtladı. Peki alkol neden zararlı? Çünkü alkol vücuda alındığı zaman çeÅŸitli mekanizmalar yoluyla kansere neden olan birçok reaktif molekül, asetaldehite dönüşüyor. Asetaldehit de mutasyona uÄŸrayarak tümör geliÅŸimini teÅŸvik ediyor, hücrelerin savunma sistemini bozuyor ve kansere yol açıyor.
C VİTAMİNİ ÖNEMLİ
Yüksek alkol alımı, kolon kanseri riskini de artırıyor. Bu durumdan korumak için ise antioksidan yönünden zengin besinler ve vitaminler tüketmek gerekiyor. GeçtiÄŸimiz yıl Harvard Üniversitesi’nde yapılan bir çalışma; A, C ve E vitaminlerinin kolon kanseri riskini azalttığını gösteriyor. AraÅŸtırmaya göre kanser riski; C vitamini alındığında yüzde 19, E vitamini alındığında ise yüzde 22 oranında düşüyor. Aynı çalışmada multivitaminlerle kanser riskinde yüzde12 azalma görüldüğü anlaşılıyor.
SELENYUM ALIN!
Bu arada; selenyum içeren meyve ve sebzeler de insan hayatı için büyük önem taşıyor. Kansere karşı koruyucu olduğu bilinen selenyum; DNA tamiri için çok önemli sayılıyor. Selenyum eksikliği, karaciğer kanserine sebep oluyor. Vücudundaki selenyum oranı yüksek kişilerin, kansere yakalanma oranı yüzde 30 azalıyor.
ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ ÖZLERİ
Üzüm çekirdeÄŸi özleri, güçlü antioksidanlar sayesinde, birçok dokuda fayda saÄŸlıyor. Bu özler, vücuttaki hasarı azaltıyor ve DNA’yı koruyor. Alkolün kanser yapıcı etkisiyle mücadele ediyor.
BU SEBZELERİ YİYİN KANSERİ ÖNLEYİN!
YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER: Yeşil yapraklı tüm sebzelerin içinde bulunan klorofilin, suda eriyen bir vitamindir. Bu madde, karaciğer kanserini önler. Toksinlerin vücuttan atılımını da sağlar.
ARPA: Arpa, antioksidan yönünden zengin bir tahıldır. Arpa ve kepek özlerinin fareler üzerinde kolon kanserini önlediği ve prebiyotik bir işlevde bulunduğu görülmüştür.
MANTAR: Mantar, glukan ihtiva ettiğinden karaciğer ve DNA hasarını önler. Özellikle Shiitake ve Maitake cinsi mantarlar yararlıdır.
PIRASA, SOÄžAN VE ELMA: Pırasa, soÄŸan ve elma kabuÄŸunda bulunan quarsetin; serbest radikalleri baÄŸlayarak karaciÄŸer toksitesini azaltıyor. Cleveland’da yapılan bir araÅŸtırmada bu sebzelerin bağırsak poliplerini azalttığı görülmüştür.
NAR EKSTRESİ: Pek çok araştırmada nar ekstresinin, DNA hasarını önlediği ve alkolün vücuttaki etkisini azalttığı ortaya çıkmıştır.


Son Yorumlar